دانلود جزوه آموزش دوره CCNP به زبان فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

CCNP یک مدرک رده بالای مهندسی شبکه است . افرادی که صاحب مدرک مذکور شوند قادر خواهند بود شبکه های بزرگ کامپیوتری که بین صد تا بیش از پانصد کامپیوتر دارند , را نصب , پیکربندی و عیب یابی نمایند .

این نوع شبکه ها که عموما در کارخانچات صنعتی بزرگ مراکز عظیم تجاری و همچنین سازمان های بزرگ مستقر هستند,

بر خلاف شبکه های محلی کوچک و شبکه های دفتری , به دلیل نوع استفاده , تعداد کاربران زیاد و نقشی که در پیشبرد اهداف نهایی آن سازمان ایفا می کنند ,

از حساسیت و اهمیت حیاتی برخوردارند . لذا افرادی که با کسب مدرک CCNP پا به عرصه پرداختن به این گونه شبکه ها می گذارند نسبت به دارندگان مدارک دیگری چون CCNA ,

اهداف بزرگتر و به دنبال آن مشکلات و دردسرهای بیشتری را پیش رو دارند .

در عوض , این افرد از لحاظ موقعیت شغلی در رده های بالاتر , از لحاظ حساسیت نقشی که به عهده دارند دارای مسئولیت خطیرتر ,  و از لحاظ درآمد , وضعیتی مطلوبتر از سایر دست اندرکاران طراحی و نصب شبکه دارند . .

به طور کلی CCNP مدرکی است که چیزی را جهت دستیابی داوطلب به فناوری روز شبکه های بزرگ کم نمی گذارد .

مباحث متعددی که در این دوره مطرح می شود به صورت همه جانبه , هر نوع فناوری در زمینه شبکه های مذکور را مورد بررسی قرار می دهد و در این راه هر مساله مهمی مثل امنیت , کیفیت سرویس (QoS) , شبکه های مجاری (VPN) و تکنولوژی باند پهن را به تفصیل مطرح می نماید .

بنا به حساسیت دوره آموزشی CCNP تصمیم گرفتیم تا یکی از جزوات آموزشی مربوط به این دوره رو برای علاقه مندان فراهم کنیم . این جزوه در 244 صفحه برای شما تهیه گردیده است .